Monday, September 23, 2013

when it really hits you...

Saat ketika pabila ayah sendiri hilang ingatan.
saat ketika pabila keadaan seperti movie menjadi reality
saat ketika pabila ayah tak ingat apa berlaku
saat ketika pabila ayah tak ingat dimana katilnya 

saat ketika hampir seminggu ibu menangis
saat ketika adik-adik ku memeluk aku kuat-kuat sambil menangis
saat ketika wani takut hendak melihat keadaan ayah di hospital
saat ketika atok menangis melihat ayah terlantar

saat ketika adik-adikku tertido kepenatan
saat ketika kami tidur dalam ketakutan
saat ketika aku pandu kereta yang penuh darah
saat ketika aku cuci darah-darah itu

saat ketika menjadi seorang yang matang
saat ketika aku tak ada selera nak makan
saat ketika itu, jujur aku kata, aku tak sanggup tengok ayah aku begitu. sedih
lagi satu, aku tak sanggup melihat ibu ku begitu lagi. sumpah, aku tak sanggup.
walau apa pun berlaku, ibu kuat and i'll always support my mother. 

tapi berkat doa isteri, anak-anaknya dan dengan izin Allah,
alhamdulillah.
ayah sembuh sepenuhnya.

hebatnya kuasa allah. kita mmg tak jangka perkara sebegitu akan berlaku.
sayangilah keluarga anda. 
entah, aku pun tak tahu sampai bila aku hidup?
kita tak akan tahu bila sampai bila-bila.

No comments:

Post a Comment