Monday, March 28, 2011

adaptasi

bertimbun baju
melonggok pakaikan


yang satu pun tak lipat
yang satu pun tak basuh


macam biasa


masa aku dicuri lagi demi mencari kertas berharga
buat pelengkap hati dan juga badan


hari pertama bekerja
rasa mcm kaki sudah hancur


pabila 7 bulan kemudian mucul?
macam mana agaknya kaki aku (?)


aku dilayan baik.
usah kau risau
mereka anggap aku tidak tahu buat kerja kot ?


kerja mudah agak bosan
tapi jenuh mencari tempat barang 
sekecil kecil hair serum


sudah tiba masa untuk cabut bateri badan
7 hari ini aku kerja pagi
pulang jam lima
malam?
bahagia di rumah.


oh ye,saya rindu awak.
CHEERIO
Yana Aziz

2 comments:

  1. tahniahh sebab kau mampu keluar dari kepompong hidup yang senang.. aku envy kau yana.

    sebab aku masih dalam kepompong aku. tak berani nak pecahkan diri dari cara hidup yang sedia ada.

    nanti aku free, aku try lawat kau. :)

    ReplyDelete
  2. hehe thx najmoi.xpe.kau lg byk dpt ujian dr aku.kau lg tabah:)

    ReplyDelete