Saturday, February 19, 2011

nak senang ke nak susah?

Assalamualaiikummmmmmm. hye,im yana!
okay,today is saturday~ saturday laa kate kan.hotak lu saturday night.now ni aku dalam keadaan kritikal yow! nak kentot sepah2 pon da takut ko tau tak? final exam aku dah nak dekat. first sem aku tak secerah bintang.so aku mengambil keputusan untuk menjadi bintang di 2nd sem ini.doakan aku ye.aku pon doakan engkau.

bila dah lama tak balik rumah,pasti rundi segala bagai di rumah itu.tadi,ayah text dengan aku.bila dia text tu maksudnye dia teringat dekat aku :) kitorg borak-borak.aku bagitau yang tadi aku pergi talk pursuing degree in UiTM tu.FYI,UiTM ade buat offer baek punya.if u guys hebat dalam degree for every sem,anda akan ditawarkan untuk terus ke phD.skip master.ayah kate,itu buleh juga.asalkan dapat belajar.tapi,aku tak bagitau yang itu bukan medic.aku tak mampu nak bawak medic tu.if aku bawak sure tertanam aku dalam bumi,

bila dengar talk tadi,tidak semestinya orang yang jadi doctor itu berjaya.umm kenapa orang nak jadi doctor?sebab title?sebab gaji? or mungkin sebab kerja dah sedia ada? atau punnn,bukan pilihan sendiri? tetapi bila aku fikir,nak jadi doctor bukannya senang.buat masa ini boleh la kate job banyak.sebab Malaysia kurang doctor kan? cube tengok dekat india tu.doctor melambak2.sampai mereka terpaksa keluar ke jalan untuk mencari pesakit *macam dekat satay kajang tu,panggil2 org* HAHA.anda boleh la fikir macam mana nanti.pulak tu mostly,student asasi ni,bila tanya nak jadi ape,majority nak jadi doctor.budak 4rata bersepah2.

tadi aku mula berfikir,ape yang dr tu cakap betul.asasi ni is just a ticket untuk degree aje.saya berminat dengan Bachelor Sc (Hons) Materials Tecnology :) yeah.pasti semua macam 'apekebende nye ni,keje ape je ade kan' . haha.program ni start masa 2005.so kira agak baru.tak ramai orang apply course ni.so bila tak ramai,jadi wanted la kan.senang buat duit.am i right?haha. di samping itu,saya juga berminat dengan Bachelor of Sc (Hons) Industrial Physics dan juga Technology Bio Komposit. yelah semua tu tak famous.haha.tapi sure wanted.ayah pesan belajar mana yang niyen rase niyen bole buat je :D

so tenangkan fikiran,tarik nafas dalam-dalam.study lah yana!
kredit aku habes untuk reply msg2, 
#klong,adik tau klong bace blog adik ni.haa,pelagi.top up kan cepat.hee ;D



CHEERIO,
Yana Melati

No comments:

Post a Comment