Wednesday, September 29, 2010

selama engkau tiada

Selama engkau tiada (internet)
HAHAHA.hey.apa khabar semua.lol.mungkin post ini akan melebih-lebih panjang.so jadi jika anda sanggup membaca hingga ke akhir,memang terbaek lah.mari dengar ini cerita :
Last post aku adalah on bila eh?aku pun tak berapa nak ingat kerana terlalu lama sudah aku meninggalkan dunia belok ini.bulan puasa tiba aritu.tapi sekarang dia dah pergi dah.syawal pula muncul.puasa hari tu,bolah kata 3 minggu str8 aku makan nasi ayam.aku ulang,NASI AYAM for three weeks.tanpa rasa muak ye.aku pon tak tau kenapa aku tak pernah nak muak makan natang ayam tu.lol.padahal before this aku kurang makan ayam.seminggu yg aku tak makan nasi ayam tu,haa masa tu lah aku try semua gerai2 yang ada.atau pun if kawan2 aku beli ke,tanye r beliau sedap ke tak.HAHA.kesimpulannya,food yang boleh fit dengan tastebud aku adalah nasi ayam besar tu aje J
Puasa punya puasa,tiba pada hari senin iaini 3puluh august.pada hari tu,aku test physics.aku ingat lagi,habes je test keluar hall tengok muke sorang2 mak aihh…mulut masing2 tabole stop talking.semua orang like “aku tak bole buat wehhh,pebende laa soalan tu nak.kau bole?” haa,jangan laa Tanya aku.sumpa aku blank.rasa macam nak terjun bangunan je.dalam kepala aku dah ade awan kepul kepul.HAHAHA.sepandai-pandai manusia kat sini macam afiq,nini,apek,calvin semua kata macam aku kata.tapi yang aku WOW gilaa,ade sorang budak.nama dia dayana.dia mmg pandai physics.cayalahh luu~ (sorry dayana,aku mention nama kau)tapi tiba-tiba,ada satu idea.HARI ITU SUMPAH TERBAEK.
Tapi lepas 31st august tu mmg aku test je laa memanjang.HAHA.kepala dah retak sedikit laaa.tapi,HAHAHA.on 4th dah simen balik.bejalan sini sana.ramai gila oranggg…baju melayu~ HAHA.aku tak tau kenapa,aku suka tengok orang pakai baju melayu FULL.lalala~ isnen pula,ada review chem..aku stay demi chem..HAHAHA.
SELAMAT HARI RAYA SEMUA.
Selamat hari raya,maaf zahir dan batinJ raya tahun ni dekat segamat.last year dah dekat n9 kan,so this year segamat.like always,malam raya baru kami gerak ke kampong.haa,this year jugak for the first time aku pergi sembahyang raya.caye tak?HAHA.act nak dengar atok aku baca khutbah,tapi dia xbace plak dah.aiyaa~then terjumpa satu makhluk maroon.HAHAHAHA.hensem aaa pakai songkok.so raya berjalan seperti biasa.dah besar ni,duet raya agak merosot sedikit.namun demikian,graph kembali naek apabila ada pemberi duet raya yang memberi kami (yang sudah besar) dua kali ganda nilainya berbanding dengan kanak2.me likey2! HAHAHA.malam first raya,pizza selai~ LOL.
Dari segamat ke pontian.pontian rumah family aku.i mean family besar lah.HHAHA.ramai weh kat sana.ada kenduri.mmg every year kami beraya di sana.time raya je lah yang boleh berjumpa.kan?so pontian 2 hari.then kami bergerak ke johor bahru~ aku Nampak stf.rindu weh L pergi jb sebab ada org meninggal dunia.sebab dia meninggal,hypertension.doctor tukar ubat dia before raya.i mean tukar jenis ubat.then ubat tu tak serasi dengan dia.then malam raya ketiga tu dia tiba2 sakit.bawa pg hospital,meninggal time on the way to there lah.sadist gila.tapi nak buat macam mana,dah mmg ajal dia macam itu kan.so selepas jb,kami gerak to kajanggg…
Kami ke kajang dengan dua biji kereta.macam biasa,touch n go di reload awal2,minyak di isi.haha.jauh weh.dari hujung ke tengah peta.seksa betul duduk dalam kereta.dah nak exit to kajang dah ni.tiba-tiba ibu call cakap “tol 40rm,make sure touch n go tu cukup duet.” HAHA.mampuihh,touch n go aku ada baki 35rm je.lagi lima ringgit mana nk cari.pulak tu bila tengok kat meter,symbol minyak dah kelip2.HAHA.maksudnye minyak dah nak habes laa tu.haha.amek kau.dah la kat situ mmg dah tade RnR dah.not even petrol station.haha.jadi b4 exit,terpaksalah stop jap,pergi kat office dia reload TnG.problem solved.bab minyak,akak aku kate sempat sampai rumah.HAHA.
Malam tu kitorg pergi tengok cats n dogs.bole laa~then esok nye,pergi ampang.jalan rumah nenek2.malamnye kami pulang ke rumah.pilah.HAHA.sampai je masing2 dah lapar.apelagi~ kue tiau nunuuu…dah lama tak makan.aku boleh makan tu je dua plate.sedappp.nunuu tu ape?HAHA.nunuu tu kerang.adik aku yg lelaki tu pangil kerang tu nunu :p
Hari khamis pula aku pulang ke puncak alam.namum demikian aku singgah sekejap ke nilai,pergi ke open house syamim.dekat enstek.HAHAHA.then drive to terminal 2 tengok movie.HAHAH.ammarah,kancil merah kau tu boleh pergi jauh lagiiii…terbaek lah.jumaat pula (hari yang aku tules blog ni)  aku barulah pulang betul ke puncak alam.tempat tunggu bus kat kl monorail tu dah tuka kat bahagian laen.naseb baek aku ade borak2 ng aunty ni.dia banyak tanye.HAHA.dia nk pegi midvalley by bus.aku kate better naek ktm lg sng kot.dia xnk.HAHA.
Aku selamat naek u80 pada pukul brape tah then slamat tiba di sec2 pada pukul one40.HAHA.masa tu orang smyang jumaat.najmoi call dia kata aku lambat,azan zohor dah dengar dah after jumaat leh ar jumpe jap.terbaek.sampai je aku rasa lapar,then pergilah ke kfc.take away.sesudah je membeli,aku tengok kat bus stop tu dah kosong.dats mean bus tu puncak alam baru je berlepas.hampehhh.kena lah aku menunggu lama lagi.haaa,pukul dua lebih2 si najmoi ni tiba.aku dpt kad raya.HAHAHA.terharuuu.lepak2 sampai pukul tiga dia chiow.ade open house katenye.ape2 pon TERIMA KASEH NAJMOIJ hilang je bayang2 dia,bus u90 pon sampai.tanpa lengah2 aku pon naek lah.haaa…finally.naek pukul 1507 tiba di pulam pukul 1615.lama sungguh.
Semangat nak belajar tu masih tiada lagi.superman,sila tiupkan api semangat aku.spartan tu apebende?
wani bagi :)







effa,yana,shikin,yaya
muzafar

location : segamat

1 comment: