Monday, August 23, 2010

senin

assalamualaikum wbt~hahaha.cenggini ye kisah nye.bermula dari pagi,iaitu sahurlah kan.amende lagi.pagi2 bangun 4steng dah terbangun.then seperti biase kejut org.cubaan mengejut manusia tersebut banyak kali malah siap dijawab tetapi end call.aiyaaa~HAHAHAHA.oleh itu saya pun bgn lah pada lima suku *fera pun bangun jgak kitorg makan roti kaya.so after makan tu aku menelaah buku sedikit.then bum2.

morning!7steng seperti biasa aku bangun dengan malasnya lantas aku mandi.arini ari senin,mmg slalunye senin cam malas sket.tak byk class pon tp dr 830-1130 ade class then sambung 4-5.haaa,gap tu aku wif nini cempaka malas nak naek atas (rumah laa kan).so jadi kami pun seperti biasa pergi ke bilik aktiviti pelajar (alaa yang depan surau tuu) haha.duduk kat situ study2 nyanyi2 tido2 gelak2 usha2.HAHAHAH.kami suka bg entertain orang laen.


suddenly,sedang aku sebuk menaip pesanan kepada B,incoming call which is ayah aku lah.tp suara ibu aku.HAHA.diorang nak datang.ibu tanya kelas habes bila,now free tak.pastu tunggu kat bus stop.hoyeahhh.im so happy sebab tak pernah2 diorg datang tetiba tanpa bagi apa2 simptom terlebih dahulu.aku pun tunggu lah kat bus stop tu.wif nini lah kan.siapa lagi.mana boleh tinggalkan dia:) hehe.then tunggu2 ibu ayah pun sampai.abang dah tersenyum-senyum sipul dah kat depan tu.HAHAH.budak kecik yang aku rasa macam nak tekan-tekan je dia.HAHAH.


masuk je kereta,salam laa macam biasa,then perbualan pun bermula
(masuk je ade food,which is abg punya la kan,then ada satu kotak nokia.hee.tapi aku cover la kan.tak tanye,diam je =P)


aku : tiba-tiba je datang ni.ada apa-apa ke?haaa,bu yah,ni nini.kawan adik :)
nini : hehehehehe (dia gelak je masa dlm kereta tu)
ayah : tengoklah talipon tu~
ibu : tak nak tengok ke?
aku : heee,comelnyeee. (tu je lah reaksi aku) tak bukak pun kotak tu.


then aku kacau2 abg,dia mcm biasa malu nalu ng perempuan.nini nk cakap ng dia la kot.tapi lepas tu abg merepek ape tah.dia buat suara ngade2 dia.HAHAHA.setibanya di hadapan block R1


ayah : tu amik bubur lambuk tu.amek dua je
aku : oh okay (if boleh nak banyak,HAHAH.aku kuat makan,so what?)
ibu : amek tiga.muzafar nak makan
abg : abg x kuasaaa tauu...HAHAHA.
ayah : eh,amek talipon tu skali.tak nak eh?
aku : oh,untuk adik ea???HEHEHEHE. (berbunge2 muke)
ibu : elehhh..
nini : okla yana,aku gerak lu. (salam2)


inilah talipon yang aku dapat,tidak secanggih i-phone dan blackberry.tapi aku suka like hell sebab bagi aku,janji boleh call and sms.dats all.basic phone pon xpelah:) THANK YOU for both of you <3




pastu aku dengan family aku duduk lepak2 borak2 jap.dua steng diorg balik.sebab nak jemput wani skolah.wani tercicir kat pilah.ohh god.aku sayang ibu ayah aku.siapa tak kan?gilo~then pkul tiga patlima kitorg gerak pergi kuliah physics.nini baru terjumpa seorg makhluk ni.HAHAHA.aku dah tau lama dah kewujudan beliau.kami gelarkan beliau ALAM.sebab?nini kate muka dia cam ALAM.lol.habes je kuliah,kami keluar.berjalan dengan harapan berjumpa pimples.HAHAHAH.pimples bersepah2.sampai hati pimples.HAHAHAH.muka nini hancur gila tau tak.tak pe nini.kita cari bahan laen ye?kami tak heran pon.HAHAHAHAHAHAHAHA.tak lama lepas tu,nini nampak alam.muka dia bersinar2 kembali.aku sebuk beratur nak keluar duet.tetapi malang.dia dengan prempuan tu.nini hampa.HAHAHA.


balik bilik dah lembik.fikir nak tidur je.HAHAH.aku online jap tegur si azza tu.dia kata nk pg bazar saeng.cempaka pun ade.so lepas tu,aku tekan2 talipun.tetiba ttdo.naseb baek azza call.fuhhh..suruh gerak pg bazar.aku mamai2 tuka baju.betul2kan sikit rambut.then amek duet warne merah,kunci,phone.jalan~ dah sampai kat depan block.ramai org depan aku.kat belakang pun ramai.tetiba,gedebuk!!! HAHAHA.aku jatuh melutut.gila.tiba-tiba je weh.satu je word yang klua dr mulut aku.tp tu pun lambat sebab aku macam terkejut.HAHAH. "auuuwww" pastu bangun dengan slowlynya.HAHAHAH.budak depan n belakang aku semua muka terkejut.HAHAH.pastu jalan sedikit then aku gelak.tapi kaki aku saket lah.cemanalah aku boleh jatuh di atas jalan yang rata,NGOK.


proses membelibelah.then makan beramai2 dengan kawan2 sekolah.itu adalah terbaek.kawan2 masa highschool lah yang aku takkan lupa sampai mati.ingat tu.aku tidak akan even aku dah berboyfriend pon.faham?


lastly,aku sayang kawan aku tu.and of course you,B




till then,
Yana Aziz

No comments:

Post a Comment